Jag förstår xDäckia använder cookies för att spara dina inställningar för prisangivelse, för att hantera information om din kundvagn och för att underlätta återbesök. Vi använder tredjepartscookies för att föra statistik om hur vår hemsida används. Mer om cookies, hur du kan radera dessa och vilka konsekvenser det medför kan du läsa i vår cookie policy. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet av cookies

Logga in

Tryggt köp hos Däckia

  • Färdigt pris i webbutiken
  • Personlig service
  • Betalning i verkstaden

Behöver du hjälp?

Kontakta kundtjänst

searchVerkstäder

Letar du efter en verkstad? Använd vår verkstadssökning.

Till verkstadssökning
Se fler ämnen

Order och leverans vid köp i webbutiken


Kan jag själv ändra min order?

Om du köpt däck och fälgar och skickat iväg ordern är det inte möjligt att ändra den i webbutiken, men du är välkommen att kontakta den leveransverkstad du valt via telefon eller e-post så får du hjälp.

Har du bokat tid för däckskifte kan du själv ändra eller avboka tiden på däckia.se. Skriv in ditt reg.nummer och följ instruktionerna.

Kan jag avbeställa min order?

Vid köp via Däckias webbutik gäller ångerrätten i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Det innebär att du som privatperson har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du hämtat varorna på verkstaden. Varorna ska vara i sitt ursprungliga skick för att ångerrätten ska gälla. Om däcken och/eller fälgarna är monterade på bilen och du börjat köra gäller inte ångerrätten.

Vad händer om produkterna är försenade?

Om en leveransförsening skulle uppstå kontaktar vi dig via e-post eller telefon. Du ges möjlighet att boka om din tid. Vi kommer alltid att göra vårt allra bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas situationer då vi inte klarar det, t ex vid force majeure eller om en av våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.

Vad händer om jag glömmer bort min bokade tid?

Dagen innan ditt inbokade besök skickar vi en påminnelse via sms till ditt mobiltelefonnummer. Har du inte möjlighet att komma på den inbokade tiden ber vi dig kontakta oss så snart du kan och senast ett dygn före din inbokade verkstadstid. Däckia har rätt att debitera en avgift på 200 kronor om du uteblir från en inbokad tid utan att avboka denna eller vid avbokning som görs senare än 24 timmar före inbokat besök.

Tillkommer någon fraktkostnad?

Nej, fraktkostnaden ingår i priset.

Är leveransverkstaden en Däckiaverkstad?

Leveransverkstaden är antingen en Däckia AB som ägs och drivs av Däckia eller en av våra partnerverkstäder som ingår i Däckiakedjan.