
Vanligt ställda frågor
Frågor om däck
På Däckias webbplats hittar du däck från Pirelli och andra ledande tillverkare. Utbudet kan variera från säsong till säsong. För mer information, kontakta våra verkstäder – vi hjälper gärna till!
Däck som visas och kan bokas på Däckias hemsida är endast tillgängliga efter bekräftelse av den Däckiaverkstad som du valt för monteringen.
Det går att välja två storlekar från sidan om du i sökrutan markerar: ”Välj olika däckstorlekar fram och bak.”
Däckpriset som visas på Däckias hemsida inkluderar inte montering, avmontering eller andra tjänster.
Betalning sker direkt på den Däckia-verkstad där tjänsten utförs.
De beställda däcken monteras av Däckiaverkstaden som du valt för denna tjänst. Hemleverans är inte tillgänglig.
Ja, det går att beställa nya däck utan att boka montering hos återförsäljaren. För bästa resultat rekommenderar vi dock att både köpa och montera däcken hos oss på Däckia. Vi är specialister på däck och ser till att du får rätt val för din bil och att allt görs på bästa sätt.
Originalmärkta däck är däck som utvecklats för enskilda bilmodeller enligt fordonets specifika behov och är märkta med en särskild märkning på sidan av däcket.
Detta är en obligatorisk märkning för att få sälja däck på EU-marknader som ger information om miljöpåverkan i samband med däckanvändning.
Det är skräddarsydda däck, utvecklade som originaldäck på premium- och lyxbilar.
M+S står för ”Mud and Snow” (lera och snö) och identifierar däck som är lämpliga för användning under vinterförhållanden.
Det är ett däcktrycksövervakningssystem vilket är obligatoriskt i alla bilar sedan 2012.
Du kan kontakta den Däckiaverkstad där du köpte dem och möjligtvis göra ett garantianspråk genom att visa upp kvittot/fakturan.
Däcktrycket tillhandahålls endast av biltillverkaren och anges i instruktionsboken och/eller på en skylt på insidan av bildörren.
Bokningar och betalning
Du kan söka efter den Däckiaverkstad som ligger närmast dig på den här sidan och välja verkstad. När du har gjort det kan du välja om du vill beställa nya däck eller bara boka tjänster och slutföra bokningen genom att välja datum och tid.
Du kan söka efter den Däckiaverkstad som ligger närmast dig på den här sidan
På vår startsida hittar du länken ”Boka däckskifte”. När du registrerar bilens registreringsnummer kommer systemet automatiskt att känna av att du är Däckhotell-kund och göra processen smidigare för dig.
Ja, du måste vänta på en bekräftelse via e-post innan du åker till den Däckiaverkstad som du valt.
Betalning sker på plats hosden Däckiaverkstad som valts för tjänsten.
Ja, du kan avboka din tid här. Ange den e-postadress som användes vid bokningen samt bokningsnumret som du hittar i bekräftelsemeddelandet.
För varje Däckiaverkstad kan du hitta telefonnummer och kontaktformulär på verkstadens hemsida.
Du kan kontakta verkstaden genom att ringa eller fylla i frågeformuläret som du hittar här.
Kontakta den Däckiaverkstad som du valt för tjänsten på telefonnumret som finns i e-postmeddelandet du fick efter bokningen slutfördes.
Kontakta den Däckiaverkstad som du valt för tjänsten på telefonnumret som finns i e-postmeddelandet du fick efter bokningen slutfördes.
Du kan hantera din bokning genom att ändra datum på Däckia hemsida: https://www.dackia.se/account/boka-om-din-tid. Ange e-postadressen som användes under bokningsprocessen och bokningsnumret som finns i bekräftelsemeddelandet.
Monteringstjänst
Det tar vanligtvis 20-30 minuter att byta däck, beroende på vilken typ av arbete som ska utföras. För att minska väntetiden är det dock klokt att boka tid för däckbyte i förväg.
Tjänsten du ska välja är ”MONTERING OCH BALANSERING”.
Tjänsten du ska välja är ”MONTERING OCH BALANSERING AV DÄCK PÅ FÄLG”.
Däckpriset som visas på Däckias hemsida inkluderar inte monteringsavgiften. Montering och avmontering beräknas alltid separat vid utcheckning.
Däckhotell
Säsongsförvaring/Däckhotell innebär att vi förvarar däcken på rätt sätt hos en Däckiaverkstad fram till nästa däckbyte.
På hemsidan kan du välja ”begär en offert” och sedan klicka på ”Mina däck förvaras på Däckiaverkstad”. Ange bilens registreringsnummer och välj de tjänster du behöver. Logga in här.
Kampanjer
Alla våra aktuella kampanjer hittar du på vår hemsida. Har du frågor eller behöver hjälp, kan du också kontakta någon av våra Däckia-verkstäder – här hittar du kontaktuppgifterna.
Rabatter kan inte kombineras. När du använder en rabattkod kan du inte använda andra rabattkoder eller andra pågående kampanjer om inte annat anges.
Program för företagskampanjer
Om du har en företagskod eller kampanjkod kan du enkelt ange den i det dedikerade fönstret för kampanjkod på bokningssidan, och sedan fortsätta med bokningsstegen.
Rabatter kan inte kombineras. När du använder en rabattkod kan du inte använda andra pågående kampanjer om inte annat anges.
Information för återförsäljare
Vi är glada att du är intresserad av att bli en Däckia återförsäljare! För att få mer information om hur du kan bli en del av Däckia familjen, vänligen kontakta oss via den här länken. Vi ser fram emot att höra från dig och hjälpa dig vidare.