Tryggt köp hos Däckia

Behöver du hjälp?

Kontakta kundtjänst

searchVerkstäder

Letar du efter en verkstad? Använd vår verkstadssökning.

Till verkstadssökning
Se fler ämnen

Däckia expanderar: Mariestads Däckservice blir Däckiaverkstad

Däckia AB har förvärvat verksamheten hos Mariestads Däckservice AB, som förutom däckservice även erbjuder lättare bilservice. Förvärvet är en del i en pågående kraftig expansion av Däckiakedjan.

Verkstaden, belägen alldeles intill Svensk Bilprovning i Mariestad, har drivits sedan 1986 av Stefan Thorén. Den omsätter årligen cirka 10 miljoner kronor och har tidigare ingått i Däckpoolenkedjan. Förutom Thorén finns i dagsläget ytterligare fyra anställda.

– Stefan Thorén blir kvar som platschef och även övriga anställda erbjuds fortsatt anställning efter förvärvet. Vi ser fram emot att tillsammans med dem utveckla och effektivisera den här fina verkstaden ytterligare, säger Göran Brandt, affärsområdeschef på Däckia.

Förvärvet ingår i en pågående expansion av Däckiakedjan. Under det senaste halvåret har åtta nya verkstäder förvärvats och fler står på tur.

– Vi har som målsättning att växa kraftigt inom de närmaste två till tre åren. Det kommer att ske dels genom fler förvärv, dels genom ökad omsättning per enhet, säger Gunnar Ericson, marknadschef på Däckia.

Stefan Thorén, som ägt och drivit verkstaden sedan 1986, är mycket nöjd med att få fira 25-årsjubileum som Däckiaverkstad.

– Det känns jättebra. Nu ingår vi i en stark och expanderande kedja med större resurser och bättre erbjudanden till kunderna än vad vi tidigare har kunnat skapa. Det innebär en större trygghet både för oss som jobbar här och för våra kunder, säger han.

För ytterligare information, kontakta:

Gunnar Ericson, Marknadschef Däckia AB.
Tel: +46 70 637 97 66.
E-post: gunnar.ericson@dackia.se

Göran Brandt, Affärsområdeschef Däckia AB.
Tel: +46 70 621 78 81.
E-post: goran.brandt@dackia.se

Stefan Thorén, Platschef Däckia Mariestad.
Tel: +46 501 706 33.
E-post: stefan.thoren@dackia.se

Fakta om Däckia:

Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag i hela landet. Kedjan med 83 Däckiaverkstäder och 72 samarbetspartners sträcker sig från Ystad till Kiruna. Däckia AB ägs sedan år 2009 av Procuritas Investors IV. Under 2010 omsatte bolaget 670 miljoner kronor.