Däckia Holding blir ny ägare av Interwheel Sweden AB

Logistikcentret i Karlstad, Interwheel Sweden AB, har bytt ägare till Däckia Holding-koncernen. I koncernen ingår också Däckia AB som driver en kedja med däckverkstäder i Sverige. Majoritetsägare i Däckia Holding är Procuritas Capital Investors IV.

Interwheel kommer även i fortsättningen att drivas som ett självständigt bolag med säte i Karlstad och under fortsatt ledning av Claudio Menchini.

För ytterligare information, kontakta:

Pär Landberg, VD Däckia

E-post: par.landberg@dackia.se

Claudio Menchini, VD Interwheels Sweden AB

E-post: claudio.menchini@interwheel.se

Fakta om Däckia:

Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag i hela landet. Kedjan med 83 Däckiaverkstäder och 72 samarbetspartners sträcker sig från Ystad till Kiruna. Däckia AB ägs sedan år 2009 av Procuritas Investors IV. Under 2010 omsatte bolaget 670 miljoner kronor.

Fakta om Interwheel:

Interwheel är ett logistikcenter inom däck- och fälgbranschen, verksamma i Norden med inriktning främst mot bilhandeln. Företaget har cirka 30 anställda och är etablerat i Karlstad sedan mer än 20 år. Under 2010 omsatte Interwheel 190 miljoner kronor.